22 de agosto de 2018

VILABELLA

Crònica: "Vilabella - la passió d'un poble"
La veritat que avui no sabia com començar a descriure aquesta història d'un corredor popular ...de vegades és fa difícil descriure les emocions, anècdotes i historietes que van sorgint al llarg d'una cursa, però ho intentarem fer de la millor manera!!!
Aquesta comença en un poble de l'Alt Camp, Vilabella, amb poc més de 700 habitants, i amb un poble volcat amb la cursa durant dies....vaja una situació molt semblant a lo que succeeix amb Vandellòs.....potser per això encara m'il•lusiona córrer aquestes curses...sé el que costa i lo dur que es fa arrossegar a la gent perquè vingui al teu poble!!!
Així doncs, arribàvem a Vilabella després de fer un dinar familiar amb alguns membres del club selecte dels Patxanguerus...moltes gràcies per convidar-nos a dinar Gabriel Sánchez García i Noelia...sou genials!!!
Arròs🤤🤤🤤🤤 si si, després m'enrecordaria de l'arròs .... collons, encara vec aigua🤣🤣🤣
De tots és sabut que sóc un enamorat de les curses d'alta muntanya i de les curses llargues, però de tant en tant, també m'agrada córrer curses curtes i que siguin organitzades per gent de poble!!!
Després d'arribar, recollir dorsal i saludar alguns membres de l'organització...me diuen que m'ha tocat un sopar per a dues persones😨😨😨 wuahhhhh, mai m'havia tocat res...i aquest cop, un sopar !! I Eli Arredondo Rovira (un encant de persona, i germana del gran Petri David Arredondo) me diu, Marc t'he tocat un súper sopar...jo encara flipant, dic siiiiii, i en quant me diuen el nom del lloc, encara més, ni p...i...d'on era...🤣🤣🤣quin desastre!! Després ja me van dir, és un restaurant que pots menjar també pizzes...kim descans...ja saben alguns que sóc una mica cavernícola i senzill...amb una bona pizza estem salvats!!!🤣🤣🤣
Bueno, ja era hora de marxar a corre cuita a la línia de sortida...allí me trobo a més gent coneguda...entre ells els guanyadors🎖Eloi Pallares Roca i Marc Toda...1r i 2n de la cursa de 21 km...😨😨😨, 21 km que me van semblar 42 km...mare meva....quant vas a una cursa sense saber com serà, desnivell, avituallaments..etc, mal fet, perquè les curses se fan mooooolt llargues!!
Abans de la sortida, veiem als petits de la casa com corren la cursa infantil....bestial, el petit mestralero i relleu d'un servidor queda segon....🎖🎖🎖😘😘😘, però lo millor del cas, que acaba molt content, sense enfadar-se que acabes després d'una nena....com li tinc dit, sempre hi haurà algú que correrà més que tu, lo important es participar...ets molt gran Joel!!!!
Tot seguit, els grans dinosaures ens col•loquem a la linia sortida, ens fem la foto de rigor amb els guerrers/a mestraleros, Joan BerenguerJaume Alcarraz i Nuna Florence que havíem vingut a la batalla de la Ruta dels Masos...també amb els senglars, Isabel Pelegrina BarreiroJosep GibertAnton Boque Riart...i l'escombra Eric Serret!!!
Ja estava tot llest...aquesta vegada sense cap tipus de pressió...veníem a gaudir de la cursa i de l'ambient...si no fos per l'arròs i les petites molèsties dels isquios😨😨😨😨
Però aquí no hi ha excuses, si no estigués del tot ve no hagués corregut...Així doncs, a córrer s'ha dit...🤣🤣🤣i no podia dir que no sortia...era una cursa preparada per una gent molt especial, David Arredondo, Eli Arredondo, Roser i Lois....moltes gràcies de fer d'aquesta cursa, un esdeveniment tant especial!!!
Sortida de la cursa de 21 i 14 km...tots plegats i comencem a veure dos grups molt diferenciats...un primer grup amb els galls, Eloi, Marc, el mestre Jordi Pàmies Carrión ...i un segon grup...amb un servidor i el senglar Anton!!!
Com ja és costum, comencem a 1000 p/h..."pero esto que es"...bueno, jo a la meva, segueixo l'estela del sr Senglar i xino xano vaig fent, no es un ritme molt fort, i puc seguir-lo des de la distància. Arriben els canvis de ritme provocats pel recorregut, un continu trencakames, no hi ha molt desnivell, però el desgast és comença a notar!!!
Al passar pel km 11, ens trobem la Vanessa Molner Barberà I la Covi Robles Pujals, que aquest cop estan de voluntàries, ens criden i ens donen molts ànims per córrer una mica més, me les miro, i dic, més🤣🤣🤣🤣 si estic anant a tope....😅😅😅, també ens recorden el tema del pernil😍😍😍!!!
Dies abans, al grup de corredors, estàvem fent apostes de qui se'l emportava, l'Anton o jo....🤣🤣🤣incrèduls, ni ell ni jo...al final el mestre Pàmies, que anava per davant, no va deixar-ho passar...i nosaltres, sense el tresor...i ara què???
Pues a córrer s'ha dit....ja era qüestió d'arribar entre els primers...al pas pel km 17, ens diuen que anem el 4rt i 5è...que portem a 5 min el 3r!!!!🤤🤤🤤li dic a l'Anton que corri més....🤣🤣🤣 jo ja no podia més...i les meves condicions físiques estaven amb reserva!!!
Al final, me trobo la Marta Batalla Trilla i diu, vaaaa Marc que portes a l'Anton aquí davant....😅😅 pobre de mi....ja no podia ni dir "hola".. no vaig poder agafar-lo, jo a pas de tortuga, entro a meta amb un temps de 2 hores 3 minuts, 5na posició i fos...😨😨😨j no podia més, la meva cara ho diu tot, tres setmanes competint, massa tralla per les kames....de totes maneres molt content pel resultat!!!
Això sí, no mengeu mai arròs abans de fer una cursa🤣🤣🤣, pot acabar amb vosaltres....vaig tenir que parar a tots els avituallaments, bevent el que no està escrit !!!
Un cop a meta....més tranquil, relax a la piscina de Vilabella i uns entrepans increibles😍😍😍....tot seguit, tertúlia amb els companys, amics, organització i també amb el senyor del tirador de cervesa🤣🤣🤣cada cop que me veia, ja me donava 2 gots, sense preguntar, ja sabia el que volia, quin crak!!!
El final de festa entrega de premis amenitzat per un speaker espectacular....un del millors que recordo....un 10!!!
I per un servidor, 1er veterà....ole ole, "si no estamos tan mal" ...... o sí🤣🤣🤣!!
Sol puc dir gràcies a l'organització.... és mereixen un 10 en tots els sentits.
Avituallaments aigua fresca, fruita fresca...poques curses ho fan!
Recorregut, gràcies al Sr Petri han fet un circuit espectacular i molt trempat!!
Sopar excel•lent....repetint tantes vegades com vols...poques curses t'ho deixen fer...i sense pagar suplements...les curses grans que solen volen enrequir-se haurien d'apendre!!!
Bossa corredor matrícula d'honor....de tot i més!!!
Preu inscripció "no tinc paraules" immillorable
I que dir dels voluntaris...sou collonuts, tant de bo, la III edició dels Masos pugui repetir....serà una de les meves preferides !!!
Cursa 100% aconsellable....
Continueu gaudint del present sense oblidar el passat!!
I ara què, Vandekames Dos Mil Divuit Us espera, 2 setmanes i tornem a escena!!


No hay comentarios:

Publicar un comentario