14 de julio de 2017

MARXA DELS DIPS- MAIG

Crònica: "La Marxa dels Dips - una excursió pel paradís"
Dissabte es va celebrar una de les marxes més dures del nostre territori, "La Marxa dels Dips", un recorregut espectacular que transcorre gran part per la Serra de Llaveria..., un dels llocs més salvatges que tenim a les nostres contrades!
És un territori pedregós, tècnic i alhora molt dir, però un entorn que enamora.... crestes, corriols, barrancs, tots ells racons que atrauen moments de relax, descans i molta llibertat!!!
Què més us puc dir d'un lloc on els mestraleros ens sentim com a casa...on un servidor es passa hores i hores entrenant i passejant...crec que queda tot dit, un territori mestralero!!!
I tot, en una zona passant per punts emblemàtics, com són: El Cabrafiga, Les Crestes de la Seda, els Revolts del Portell, el Coll del Guix, Mont-rodon, Cavall Bernat, La Miranda...la Fou, coll Santa Marina, coll del Marqués, coll de Güena....!!!!
La marxa esta separada per tres punts:
Una primera part fent un bucle donant la volta al Coll del Cabrafiga amb 9,5 km, una part dura i alhora ràpida, estàs fresc i amb ganes de còrrer, jjjjj, després toca la part tècnica, Crestes de la Seda...passant pel poble de Llaveria i retornant al poble de Pratdip...i una tercera part, de 34 km...ufffff, calor, boscos, barrancs, i parts amb poques zones de descans, pujades i baixades, un autèntic trenkakames...passant per l'Ermita Santa Marina, Vandellòs, Enllà, Mas d'en Remer, Llaveria, i retornant a Pratdip per acabar la travessa!!!!
Pues així començava la meva aventura...ho sabia tot sobre ella, però tot i no estar massa fi per un encostipat que estava arrossegant...vaig arribar a Pratdip amb ganes de donar guerra...jjjjj, i déu ni dor...amb bones sensacions des de l'inici, vaig anar fent de menys a més, passant a companys d'aquest mundillo, grans corredors però millor persones...entre ells, noms ilustres, David Leiva RoldanEster CasajuanaAndrea Ruiz ChanaJose Hernandez PardoSebastià CanesJosep Maria Rius Garcia , Cristina Garrobo, .... Claudio ZapaterMarta Batalla TrillaJosep GibertIsabel Pelegrina BarreiroSergi FernandezRamón Garcia-Vallaure, Gaizka Estébanez, Muli, Israel Mercadé OróEloi Ortiz BraulioOriol Chies SirisiVictor Del Aguila Pellicer.... multituds de cares conegudes, sou tots uns craks!
Corria a casa i això es va notar, regulant i conservant energia, volia fer un bon temps i també volia saber en quin punt estava..mare meva, si me descuido!!!!
La veritat que després d'haver acabar el primer bucle sense quasi gastar molta energia, començava a enfilar la segona part al costat del gran Victor, tinguis paciència que tens un futur molt bo...temps al temps!!
Després de passar-lo i seguir pujant mirant els paratges de la Serra de llaveria, vaig començar a regular, encara quedava el més dur i le tercera part posa a tothom al seu lloc...i així, arribàvem a Llaveria, alli me trobava a un noi que anava escapat...quant el vaig beure marxar del poble, vaig pensar, sembla que el segueixi la policia....mare!!!
Jo a la meva, recuperant sensacions i totes bones, fins que abans d'arribar al pas de l'Estudiant el passava, ara sí que se'l notava molt cansat, jo continuava amb la marxeta que ja no vaig deixar fins arribar Pratdip...segon pas del dia, arribant me diuen, paraaaa, que no te trobaràs els controls, jjjjj, havia fet els 2 primers bucles amb 3 hores...llavors vaig pensar, avui és el teu dia, i quant ho diem és per alguna cosa...no m'havia desgastat massa i estava fresc, bueno, estava, jjjjj!!!!
Ara si que venia la 3 part, i la més dura, aqui ja era qüestió d'anar fent, posant marxarà d'ultra, anar bebent i menjant, molt important....recordeu, encara que vagis bé, el cos necessita hidratació i sòlid!!!!
Després de repostar i beure molt, vaig sortir del pavelló amb un ritme bo, potser un pel alt, però me sentia bé i bones sensacions...després de fer el Cabrafiga, Crestes de la Seda, la Miranda, el Pas de l'estudiant, tocava una forta pujada al coll de la Güena....ufffff, kames ajudeu-m'he!!
Un cop al coll, sabia que tenia 10 km bastant suaus...amb una lleugera pujada al Coll de Santa Marina...una de les mítiques de Vandekames Dos Mil Disset .., fins Vandellòs, uffff, me trobava molt bé i això ho notava, i per fi, els entrenaments feien acte de presència!!!
Arribàvem a Vandellòs... els voluntaris acabaven de posar el control, menjava i bebia, i tornava a engegar...aquesta part, tot i ser ràpida, vaig agafar un ritme molt tranquil, kedava pujar fins agafar el camí que conduïa al Mas del Remer...
Aquí començava la veritable prova de foc, un corriol que s'enfilava cap a Llaveria, passant per les vies d'escalada que hi ha, com també, una de les parts més maques, la Fou de Capçanes!!!
Seguint la travessa, passant per un corriol d'una pujada suau que portava a un altre dels punts espectaculars del recorregut,...el Portell dels Revolts, amb unes vistes increïbles de la Miranda, la Mola de Colldejou i les crestes que porten fins a peus de l'observatori!!
Ja quedava l'últim tram...el Coll del Guix, mentre mirava el temps que portava, vaig pensar, miauuuu, igual no està montat el control....efectivament!!
Vaig trucar a l'organització explicant que havia de fer, esperar o continuar...jjjjj, van contestar, Marc has corregut massa, continua...pués auuu, a continuar s'ha dit!!
I com si d'una contrarellotge es tractés, vaig posar les kames a fumcionar....quedaven 9 km de pista i corriols fins acabar de nou a Pratdip...en aquest punt ja començava apretar el sol, bufffff, una pista llarga i pesada, i un sol que no deixava cap ombra pel camí....son paratges bonics però quant el sol apareix, allò sembla el desert....!!!
Enfilant el últims km's m'enrecordava de tot allò que havia anat passant durant la meva petita excursió....i déu ni dor, dona per molt tot això, duresa, cansament, satisfacció, alegria,...moments bons, siiii, i més quant arribes a Pratdip, la cuna del trail a casa nostra en 1a posició...ara si que podem dir que aquest any, els Dips serà territori mestralero!!,
2a marxa de l'any...i 2 cop que acabo arribant primer, jjjjjj, potser m'hauria de dedicar a les marxes, molts mestraleros ja me fan la conya, "dedicat a les marxes" jjjjj...kin desastre, ja no tenen consideració dels més grans!!!
Al final 7 hores i 09 minuts, 59 km i 3300 metres positius, molt bé nooo.. ..per ser un avi mestralero!!!!
Arribada al pavellò i allí esperava el company de club, Oriol Chies....un crak, li augüro un futur envejable...el pobre, per motius físics va tenir de deixar-ho al km 35...tot i això, la t mporada és llarga i segur que tindrà el seu moment, "temps al temps"...
I la festa va ser complerta, els mestraleros copan els tres primers llocs, poc després d'arribar un servidor, arribava el Sr. Israel, que de poc no m'agafa ...uffff, baixant sentia les roques com es movien...era ell!! I en tercer lloc, el panda Eloi...impressionant dia!
També acabaven els altres tres membres del mestral, Jaume Alcarraz , Alex Sancho Podpriadoff i toni...a tots ells la meva enhorabona....sou collunuts!! !
Aquest cop, m'agradaria dedicar-li aquesta primera posició a totes aquelles persones que dediquen hores i hores entrenant, que troben temps quant no el disposem, i recordant-los que tard o aviat obtindran els seus fruits!!!
I com no, agraïr a la meva dona, la Mar Salvado i el Joel, per seguir-me i mimar-me....sou fantàstics família!!!
Recordeu....la Vandekames!!!
5 agost : www.vandekames.com
Salut i mestral


No hay comentarios:

Publicar un comentario